Parallel Ping-Pong

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Parallel Ping-Pong

OVERVIEW

As a physical platform to explore ‘Parallel Interaction,’ where one user controls multiple bodies simultaneously, we have developed ‘Parallel Ping Pong,’ using table tennis as the theme. Users operate two robotic arms with virtual reality controllers, enabling them to play table tennis simultaneously on two tables while viewing the perspective images of both robotic arms through a head-mounted display. Depending on the game situation and the direction or position of the ping pong ball, the system displays a split and synthesized image of multiple perspectives on the head-mounted display, allowing the user to observe both environments simultaneously.

To maintain agency over the robotic arms, which can be compromised by latency in the video and system, we integrate ball trajectory calculations for robotic arm automatic control with the user’s own movements. This allows a single user to autonomously control multiple robotic arms with a sense of agency. Parallel Ping Pong is expected to serve as a platform to explore various designs for a single user to have multiple bodies and engage in parallel embodied experiences.

 

1人のユーザが複数の身体を同時に操作する「パラレル・インタラクション」を探求するための物理的プラットフォームとして、卓球を題材とした「パラレル・ピンポン」を開発しました。ユーザは,2本のロボットアームをバーチャルリアリティコントローラで操作し,ヘッドマウントディスプレイを通して2台のロボットアームの視点映像を見ながら2つのテーブルで同時に卓球をできます。ゲーム状況やピンポン玉の方向や位置に応じて、複数視点映像を分割・合成した映像をヘッドマウントディスプレイに表示することで、2つの視点環境を同時に観測することを可能にします。さらに、映像やシステムのレイテンシーによって損なわれてしまうロボットアームに対する行為主体性を維持するために、ボールの軌道計算によるロボットアーム自動制御とユーザー自身の動作を統合することで、複数ロボットアームを1人のユーザーが主体性を持ち制御することを実現します。パラレル・ピンポンは一人のユーザが複数の身体を持ち、並行して身体体験を行うための様々なデザインを検証するためのプラットフォームとなることが期待されます。

MEMBER

Kazuma Takada (Sony Computer Science Laboratories)
Midori Kawaguchi (Keio media Design)
Yukiya Nakanishi (Sony Computer Science Laboratories)
Akira Uehara (Sony Computer Science Laboratories)
Mark Armstrong (Sony Computer Science Laboratories)
Adrien Verhulst (Sony Computer Science Laboratories)
Kouta Minamizawa (Keio Media Design)
Shunichi Kasahara (Sony Computer Science Laboratories)

RELATED PUBLICATIONS

Kazuma Takada, Midori Kawaguchi, Yukiya Nakanishi, Akira Uehara, Mark Armstrong, Adrien Verhulst, Kouta Minamizawa, and Shunichi Kasahara. 2021. Parallel Ping-Pong: Demonstrating Parallel Interaction through Multiple Bodies by a Single User. In SIGGRAPH Asia 2021 Emerging Technologies (SA ’21 Emerging Technologies:), December 14-17, 2021. ACM, New York, NY, USA, 2 pages. https://doi.org/10.1145/3476122.3484836

 

EXHIBITS

SIGGRAPH Asia 2021 Emerging Technologies

ORIGINAL LINK

Sony CSL: Parallel Ping-Pong

Superception Lab: Parallel Ping-Pong

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